دسته‌بندی نشده

فیس پلیت در ترانکینگ چه نقشی دارد ؟

فیس پلیت در ترانکینگ چه نقشی دارد ؟

فیس پلیت از متعلقات ترانکینگ به حساب میاد. یعنی وقتی که ترانکینگ می‌خرید، باید این قطعه را هم همراهش خریداری کنید و روی ترانکینگ سوار کنید. این وسیله یک پوشش محافظه که روی کیستون‌ها نصب میشه.این وسیله یک قاب پلاستیکی یا فلزی هست که روی اطراف یک کیستون نصب میشه. به خاطر همینه که بهش قاب پریز شبکه هم گفته میشه. فیس پلیت برای این استفاده میشه که اتصالات سیمی را پنهان کنه. این کار هم به زیبایی بیشتر کابل‌کشی کمک می‌کنه و هم ایمنی کار را بالاتر می‌بره. فرقی نمی‌کنه این کیستون از نوع شبکه باشه یا تلفن.

 

جنس فیس پلیت ؟

 

معمولا اغلب فیس پلیت‌ها از جنس پلاستیک یا فلز ساخته میشن. پلاستیک فشرده و pvc رایج‌ترین انواع فیس پلیت هستند. بسته به جایی که قراره فیس پلیت را نصب کنید، باید جنس مناسب اون را بخرید. معمولا فیس پلیت‌ها را می‌تونید روی سطح دیوار نصب کنید یا اینکه به شکل توکار داخل دیوار باشند. نوع فیس پلیت روکار معمولا با استفاده از یک چسب مخصوص یا پیچ و رولپلاک روی دیوار نصب میشه. روی بدنه‌ی فیس پلیت یک قسمت شیشه‌ای هم هست که می‌تونید برچسب شماره‌ی کابل را روی اون نصب کنید.

 

 

کاربرد فیس پلیت

 

 با کمک این ابزار شما می‌تونید علاوه بر حفظ نظم و ایمنی کابل‌کشی‌هاتون، مدیریت بهتری روی کابل‌ها داشته باشید. خصوصا قابلیت برچسب‌گذاری فیس پلیت‌ها به شما در تفکیک کابل‌ها خیلی کمک می‌کنه. شما می‌تونید از فیس پلیت‌ها برای:

  • کابل‌کشی‌های صنعتی یا خانگی
  • هر نوع ترانکینگ یا داکت
  • هر نوع کیستون تلفن یا شبکه
  • هر نوع تجهیزات شبکه‌ای اعم از روتر، سوئیچ یا کامپیوتر
  • هر نوع تجهیزات صوتی و تصویری
  • هر نوع انتقال داده‌ای از طریق کابل‌های شبکه

استفاده کنید.فیس پلیت فقط برای ترانکینگ و کابل‌های شبکه استفاده میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *