دسته‌بندی نشده

لوله برق پی وی سی و کاربردهای آن

لوله برق پی وی سی چیست؟

لوله برق PVC یک نوع لوله برق است که از مواد (PVC) و پلیمری ساخته می‌شود. این نوع لوله برق یکی از بهترین محافظ‌ها برای سیم و کابل‌ها می‌باشد و معمولاً در زیر گچ یا در محیط‌های آبی استفاده می‌شود. استفاده از لوله برق PVC فرآیند سیم‌کشی را ساده‌تر می‌کند و مزایای زیادی را به همراه دارد، زیرا بسیاری از سیم و کابل‌ها نمی‌توانند به صورت مستقیم درون گچ قرار گیرند.

 

لوله برق پی وی سی چه کاربردی در انواع صنایع دارد؟

 

این لوله‌ها دارای استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی می‌باشند. به همین دلیل، در موارد مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود، از جمله لوله کشی فاضلاب شهری، آبیاری کشاورزی، تهویه هوا، انتقال کابل‌های برق و مخابراتی، و همچنین به عنوان عایق جریان در لوله‌های برق.

این لوله‌ها در صنعت برق به عنوان محافظ و نگهدارنده کابل‌های برق استفاده می‌شوند. در صنعت ساختمانی، زیر زمین و دیوارها برای کشش کابل‌های برق از این لوله‌ها استفاده می‌شود. در موارد معدود، این لوله‌ها برای لوله کشی آب و فاضلاب نیز استفاده می‌شوند. در صنعت مخابرات، این نوع لوله‌ها برای انتقال کابل‌های مخابراتی زمینی به تابلو‌های مخابراتی استفاده می‌شوند.

 

 

 

انواع لوله برق PVC

لوله برق در دو نوع خم سرد و خم گرم به بازار عرضه می‌شود.

  • لوله برق پی وی سی خم سرد: این لوله منعطف است و بدون این که بشکند خم می‌شود.
  • لوله برق پی وی سی خم گرم: این لوله برق برای انعطاف و خم شدن باید حرارت ببیند.

از هر دو لوله می‌توان در همه جا استفاده کرد ولی بهتر است از لوله برق خم گرم در مکان‌های بزرگ و کارگاه‌ها استفاده شود که نیاز به خم کردن آن کمتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *